Sunday 18 August 2013

Happy Eid's day guys !

Hi, assalammualaiku. Nak cerita pasal raya aku. Okay raya , 8/8/2013 ...... hari khamis. Mulanya nak balik kampung time hari rabu tu tapi ada masalah teknikal. Sedih la jugak, teringin nak ada kat sana time malam raya. Suasana dia lain tau tau >< bestnya tapi takpe lah tak kisah sangat. Actually, raya aku time raya pertama je. Banyak sangat fikir, and otak aku banyak fikir pasal PMR PMR PMR and PMR. Almaklumlah....... PMR candidate 2013 lah katakan tapi result hancur. "Gagal sekali tak bermakna kita gagal selama-lamanya , kita bakal dapat sesuatu kejayaan bila tiba masanya asalkan kita takpernah berputus asa terhadap apa yang kita inginkan" i'll always remember that :) okay dah dah lah tu cerita pasal PMR. Pasal raya pulak...... k malam raya tu dengar takbir raya, Ya Allah mengalir air mataku..... teringin nak jumpa atuk nenek. Tak pernah jumpa dorang. *Al-fatihah*. Ok malam tu, ma dengan along n kak anna nak pergi cari barang tapi dorang tak bagi aku dengan adik ikut. Kiteorg ikut pa pergi port klang, jumpa kawan pa. Then, nak jalan-2 dekat bazaar klang.


Raya Pertama > Weheeee raya !

ok aku bangun paling lambat. Semua dah bangun tapi aku still tak bangun-bangun. Bangun je mandi semua. kemas beg sebab nak balik kampung lepas sembahyang raya tu. Time salam salam nak mintak maaf tu lah, aku taktahu kenape aku gelak. Takde perasaan kut. Lepas abang dengan pa balik dari masjid, kiteorg gerak balik kampung. Melaka, here I come ! Memang excited gila, nak jumpa angah a.k. angah. Sepupu aku, kak fatin yeah. Malam tu tidur rumah harry, Ya Allah besarnya rumah dia. Aku rasa macam dekat istana. Amazing yow ! Rasa taknak balik sini. Masuk bilik harry, bersihnya. Bilik dzul pun sama. Time line dia macam harem je, biasalah kampung kan. Tapi memang best ah duduk dekat rumah dia. Sebelum tu, pergi rumah mak ngah. Alolololo jumpa hippo :* cutenya dia >< nak bawak balik tapi taktahu macam mana nak bawak balik sini. Takpe lah nanti bulan 9, balik sana lagi. yes ! Satu hari tu dah dapat 230. Rezeki rezeki :D


Raya Ke-dua > Alamak raya lagi :O

ok raya lagi . Mood hilang sikit sebab raya tahun ni bosan. Entah ler. Raya rumah sedara semua, anak buah pa semua lah. Malam tu yang best gila. Pergi rumah mak ngah. Erul asyik bahan aku je -,-

*Rumah makngah *me and abang sedara(erul)

Erul: Hi ika !
Me: ohh Hi erul gemuk !
Erul: *hulur tangan
Me: Haa asal?
Erul: Nak salam tak?
Me: Taknak taknak
Erul: acik oh acik, tengok anak acik ni tak nak salam erul.
Me: sakai ah kau erul
Erul: haha padan  muka
Me: *baling bantal

Memang aku kena teruk dengan dia. Siut je. Ahax ahax. Lepas tu balik, ingatkan nak tunggu angah sampai tapi bila aku dah balik, baru dia sampai. sempat salam je. Pakcik harris naik kawasaki warna hijau, cantik gila ! Kak chik datang kecoh terus.


Raya ke-3 (Sabtu)

Dah raya ke tiga. Pergi rumah open house rumah YB, and pakcik. Jumpa kak fatin, kak siti. My twin, wehee. makan soto, sedap gila. Gerak sana dengan sepupu dari singapore, anak buah pa. Untung dapat sorang 50, untung sangat :/ haha

*dalam kereta

Akak: pa, bagi berape dekat dorang?
Pa: 50 sorang
Me: Hah? ape?
Akak: ish kiteorg pun takde dapat banyak tu
Pa: eh kau, hari hari makan duit aku
Me: hehe yela yela

lepas pergi open house rumah pakcik, pergi rumah kak chik pulaj. Open house lagi ! Jumpa angah. Mula lah cerite pasal pmr trial sekolah semua. Dia budak asrama. Jumpa along, achik. Dengan adam.


Sometimes, raya best. Sometimes, tak. Tengok mood lar ! Ok bye ~ THE END